Telefoon : 0174 - 514 260  |  E-mail : info@adctandartsen.nl

Tarieven ADC Tandartsen De Lier

tandartstarieven 2018
De tandartstarieven 2018 zijn vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).
https://www.tandarts.nl/tandartstarieven/2018

prijslijst  materiaal en techniekkosten 2018
Ieder mens is uniek. En daarmee ook iedere tandheelkundige behandeling. Om daar zo goed mogelijk invulling aan te kunnen geven heeft de Nederlandse zorgautoriteit bepaald dat bij bepaalde behandelingen materiaal- en techniek kosten additioneel in rekening moeten worden gebracht. Hierdoor krijgt u als patiënt meer keuzemogelijkheden om die behandeling in te vullen.

Om u vooraf inzicht te geven in die mogelijkheden en de daarbij behorende prijsindicatie, hebben wij het volgende overzicht samengesteld. Om het overzichtelijk te houden hebben we de meest voorkomende behandelingen opgenomen. Indien er sprake is van een tandheelkundige behandeling waarbij materiaal en/of techniekkosten in rekening worden gebracht en u heeft samen met uw behandelaar bepaald hoe deze worden ingevuld, dan krijgt u hiervoor een individuele prijsopgave of kunt u hierom vragen. Aan dit overzicht kunnen geen rechten worden ontleend.

prijslijst materiaal-en techniek kosten 2018

codes
Tandheelkundige zorgaanbieders declareren met behulp van codes. Elke prestatie heeft een eigen code. Die code bestaat uit een letter en twee cijfers (bijvoorbeeld C11: Periodiek onderzoek). Deze systematiek maakt uw factuur gemakkelijk te begrijpen en te controleren.

Begroting
ADC Tandartsen De Lier zal u bij een behandeling die hoger uitvalt dan €500 euro desgewenst een begroting geven.

Verzekeringen
Bij verzekeringen waarmee ADC Tandartsen De Lier een contract heeft (DSW), worden de prijzen van de betrokken verzekeraar gehanteerd.

Declaraties

Als u bij ons op afspraak bent geweest, bent u gewend om de rekening van Famed te ontvangen. Famed is samengegaan met Infomedics. Onze rekeningen worden daarom voortaan door Infomedics verstuurd. Na uw behandeling in onze praktijk, controleert Infomedics of deze gedekt wordt door uw zorgverzekering.  Als u niet (volledig) verzekerd bent voor de behandeling stuurt Infomedics u een rekening.U heeft 30 dagen de tijd om de rekening te betalen. Betaalt u via internetbankieren, let er dan op dat u de betaalgegevens gebruikt die op deze rekening staan (let op: dit is een ander rekeningnummer dan u gewend was!). U kunt ook de QR-code die op de rekening staat scannen met uw mobiele telefoon. U wordt dan direct naar uw iDEAL betaalpagina geleid. Alle betaalgegevens zijn al netjes voor u ingevuld, waardoor u alleen nog akkoord hoeft te geven op de betaling. Als uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres bij ons bekend zijn, kunt u uw rekening voortaan ook digitaal ontvangen. Wilt u hier gebruik van maken? Geef dit bij ons aan tijdens uw volgende bezoek. Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij uw gegevens met Infomedics. Infomedics heeft zijn systemen maximaal beveiligd en voldoet aan alle wet- en regelgeving rondom privacy. Ontdek wat Infomedics allemaal doet om uw gegevens te beschermen. Op de website van Infomedics vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen. Ook kunt u op de website via de rekeningchecker snel en eenvoudig controleren of uw rekening al is betaald. Komt u er niet uit, dan kunt op werkdagen tussen 09.00 – 17.00 uur bellen met de Servicedesk van Infomedics via telefoonnummer 036 – 20 31 900.